11/5/15

*Gotes de pluja '''''''''

Conforme vaig vivint, inevitablement cauen sobre mi petites gotes d'aigua que podrien aclarir els meus confusos pensaments. Recordo un dels darrers dies de vida del meu pare, emocionat, parlant de les coses del passat, amb posat compungit i retenint les llàgrimes d'unes emocions massa llarg enterrades en el temps.
Si pogués, si hagués tingut temps de vèncer els fantasmes i el dolor, m'hagués explicat coses profundes de la seva vida i de la meva.
No obstant, enmig del patiment i del desig d'estimar-me, d'estimar, per darrer cop, em va deixar entreveure quelcom que per a mi formava part del meu trencaclosques particular.
El meu pare s'empenedia de la meva infància solitària, de l'abandonament, de l'aïllament que vaig viure els meus primers anys de vida. Un pare fora de casa, viatjant tot el dia amb un mocador de fer farcell a l'esquena i una mare que al seu parer no va trobar la manera de ser mare, potser per que ella mateixa va viure de petita amb algú que tampoc va poder anomenar mare, sentir com a mare.

Avui una amiga ha (re)publicat un article que m'ha tornat al passat, m'ha tornat a aquell vespre trist de meu pare lluitant contra el temps, aclaparat pel dolor. Aquell vespre en que parlava de mi, més amb els ulls que amb les paraules.

Estava llegint l'article de la meva amiga i no he pogut fer altra cosa que aturar-me en el punt 3:

"3. Dejarlo solo
Darcia afirma que “el régimen de aislamiento es una de las peores cosas que le puedes hacer a un ser humano y, finalmente, conduce a la psicosis”.
“Los bebés están diseñados para conectarse físicamente con sus cuidadores. No entienden por qué están solos. Los bebés interiorizan un sentido de la equivocación y la maldad, dependiendo de cómo son sus vidas”.
“Imagina ser repentinamente dejado solo en una tierra extraña donde no te puedes mover o cuidar de ti mismo. Sería terrible, incluso si entiendes lo que está pasando. ¿Por qué hacerle eso a un niño?”, ejemplifica.
Darcia dice que los niños dependen de la compañía de los adultos para satisfacer sus necesidades hasta que pueden hacerlo por sí mismos.
“Aunque la gente hable como si pudiera obligar a los bebés a ser independientes, esto es un engaño con un resultado imaginario. Si aíslas a los bebés, ocurre lo contrario: se convierten en personas necesitadas y desgarradas por dentro (…). Interiorizan el miedo y la inseguridad y esto puede llevar a tener una mala actitud hacia los cuidadores y el mundo. Esta es la forma de crecer de un narcisista. ¿Qué más se puede esperar? El aislamiento enseña a pensar sólo en sí mismos”, comenta la experta, añadiendo que la “angustia personal hace que la empatía y la compasión sean cualidades muy poco probables”.


Podria ser una de les claus que necessito per seguir reconstruint-me, per recompondre'm. Sigui com sigui, gràcies, pare, pel teu esforç i pel teu bon cor, lluitant al llarg de tota una vida per a ser millor.