4/6/15

Santiago y cierra la mochila

Demà torno a la carretera (autostop) i al camí (de Sant Jaume), com l'any passat, amb la diferència que ara, apart de gaudir del paisatge i les anècdotes, hauré de guanyar-me el pa de cada dia sobre la marxa. El meu propòsit es tornar del pelegrinatge amb els mateixos pocs diners amb els que surto.
Per la part formativa espero milllorar el meu anglès, el francès, l'italià i, si arribés prou lluny, el gallec.
En quant als aspectes psicoteràpics, estic obligat a ser més comunicatiu si vull sobreviure al repte. M'enduc uns antidepressius i uns somnífers light per provar, a l'estil de quan era jove-post-adolescent i vaig enxampar l'era medio-hippie, que experimentava amb drogues toves, de forma molt efímera, per cert.

M'enduc:
1 capelina per la pluja i com a substitut de flassada quan calgui
1 llençol-sac de dormir (en realitat una funda de sofa que he descobert que tenia cremallera i l'he reconvertit)
1 cantimplora
2 fanalets que es carreguen amb energia solar
3 llibres i 3 diccionaris en diferents idiomes (anglès, francès, italià)
2 àlbums, un de postals antigues i un altre de segells antics per si tinc ocasió de vendre
1 pastilla de sabó Lagarto per la higiene i per rentar
1 matalasset de làtex
1 bossa de cereals per als esmorzars
1 bossa de pomes
1 armònica per alternar amb les estones de lectura
1 plat i coberts
Diverses peces de roba per anar canviant i adaptant a les condicions ambientals
1 pissarra per facilitar l'autostop i per explicar lliçons d'esperanto si m'ho demanen
1 got de plàstic
Algunes pastilles de brou per si als albergs puc cuinar coses
1 llibreta per anar escribint les cròniques del viatge
1 telèfon mòbil
1 credencial de pelegrí i altres documents
70 euros
1 barret per protegir-me del sol a la plana castellana (sobre tot)
1 càmera de fotos
1 navalla suïssa
1 raspall i un  tub de pasta de dents
3 preservatius (que seguiran intactes quan hagi tornat però a la vida va bé tenir il·lusions :) )
1 tovallola
1 bandereta d'esperanto que m'ajudarà a trencar el gel amb els caminants