25/4/14

Canvio sabates per tren de rodalies

Bé, recta final per preparar la segona fase del meu viatge a la recerca de feina. Hi ha uns quants canvis, he tret coses der la motxilla que no eren indispensables i n'afegeixo algunes de noves: una càmera de fotos i 30 exemplars del meu Vocabulari Familiar català-esperanto/esperanto-català.

La càmera de fotos és per poder fer-vos més partíceps de les coses sorprenents que vaig veient al llarg del meu camí, recordo per exemple una casa al Vallfogona de Riucorb que els propietaris havien rodejat amb un "ajardinament lliure" que recordava les pel·lícules de Tarzan, amb un balcó sobre un arbre, una passarel·la de fusta sobre una bassa ja seca i tot de petites construccions difícils de classificar. Per no parlar dels diferents paisatges de camp i muntanya que en aquesta època transmuten els seus colors i tonalitats.
Els vocabularis són per a oferir-los a possibles compradors i tenir alguns guanys que ajudin a sufragar les despeses del viatge.

Un canvi qualitatiu és que utilitzaré en molta major mesura el transport públic, especialment el tren. Això em permetrà no tenir un desgast corporal excessiu i anar més ràpid als llocs que m'interessen.
En aquesta segona fase l'itinerari canvia de rumb i seguiré la ruta ferròviaria que passa un troç per la costa, concretament la idea és: Sitges-Vilanova i la Geltrú-Tarragona-Reus-Montblanc-Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera.
A Cervera faria un balanç i decidiria si continuar cap al nord o tornar un parell de dies al campament base Igualada.
L'acampada la faré entre ciutats, a llocs discrets, tranquils i arrecerats. No cal dir que si algú viu a prop dels llocs per on passaré i vol que ens veiem per petar la xerrada, només cal que m'avisi.
En la segona fase el telèfon tindrà més protagonisme ja que distribuiré el meu número entre els possibles compradors de vocabularis.